UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 25 september 2009

Av TXS - 25 september 2009 21:09

  


Det är oftast väldigt roligt att skriva blogginlägg. Man får frigöra alla osagda tankar och känslor som man har kring världens tuffaste sport. Det är en härlig möjlighet att berätta för de som är intresserade vad man tycker. Det är för det mesta en ynnest. Men de senaste dagarna har jag tvingats sitta på ett hotellrum långt hemifrån. Tack och lov fick jag låna en bärbar dator av en god vän och hotellet hade trådlös uppkoppling. Veckan var räddad trodde jag...


Besvikelsen lade sig snabbt över mig, som en tät dimma som forsar in över land en kall oktoberkväll, när jag upptäckte att den bärbara datorn inte var någon dator. Det var en relik som endast till utseendet påminde om en dator. Jag försökte ladda ner TUF 10:2 med en hastighet av 15-20 kB/s. Hjälp mig Jesus! När jag sedan försökte ha tre internet-flikar öppna samtidigt, insåg jag att det kommer att sluta illa. Att se ett Youtube-klipp var inte ens att tänka på. Jag hann ta en dusch och gå ut och handla mat innan klippet hade kommit igång. Man blir sällan så förbannad som när ens dator inte fungerar tillfredställande. Gud - ge mig styrka!


Det går ett rykte om att Rashad Evans kommer att möta Thiago Silva, nu när "Rampage" Jackson har tagit beslutet att pröva lyckan i Hollywood. Kanske blir det i UFC 108. Det är naturligtvis synd att vi inte få se Jackson mot Evans. En stor besvikelse! Detta innebär också att säsong 10 av The Ultimate Figher inte blir lika spännande som förväntat. Hela serien bygger ju delvis på att coacherna ska mötas när säsongen är över.


UFC har dock lyckats hittat ett alternativ som är ganska okej. Rashad Evans mot Thiago Silva är en acceptabel lösning på dilemmat. Inte helt tillfredsställande, men den näst bästa lösningen. Både Rashad och Thiago är obesegrade i sina professionella MMA-karriärer, förutom att båda har förlorat en match mot mästaren i lätt tungvikt Lyoto Machida. Jag hade helst sett Rampage mot Rashad, men kan ändå finna ett visst intresse i Rashad Evans vs Thiago Silva.


I morgon; en granskning av The Ultimate Fighter s10e02. Bättre sent än aldrig.

Ovido - Quiz & Flashcards