UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Posters för UFC 157 och UFC 158

Av TXS - 19 december 2012 19:55



UFC 157
Jag gillar den här postern. Inte jättemycket, men så där lite lagom. Härmed introduceras alltså damerna i UFC. Jag ska omedelbart erkänna att jag inte är eld och lågor. Faktum är att jag är relativt dåligt bevandrad när det gäller MMA för kvinnor. Självklart har jag sett Rousey, Kaufman, Tate, Coenen, Santos, Carano och några till i Strikeforce. Det betyder inte att jag har full koll. Men jag ska titta på Rousey vs. Carmouche, och jag ska vara ärlig efteråt. För mig handlar den här galan i första hand om Henderson vs. Machida. Jag hoppas att Hendo planterar vätebomben i nyllet på Machida.


UFC 158
Nu snackar vi affisch. Det är så här det ska se ut. UFC 158-postern kan naturligtvis inte konkurrera med Prides storartade konstverk, men det är helt klart ett kliv framåt. Färgerna är behagliga och utformningen är briljant. En av de bästa UFC-affischerna någonsin. GSP kommer att täppa till truten på lipsillen Diaz. Å det grövsta. 

 
 
Tvekamp

Tvekamp

21 december 2012 07:51

GSP/Diaz-postern blev verkligen grym! Jag gillar den episka touchen.

http://vvv.tvekamp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TXS - 4 mars 2013 19:39


"The Axe Murderer" Wanderlei Silva. En av årets bästa matcher. Och kanske tidernas hårdaste MMA-snubbe. Kungen lever!  ...

Av TXS - 1 februari 2013 20:23


  Lördagen den 2:a februari är det dags för stor UFC-gala i Las Vegas. En titelfight i fjädervikt kombineras med Alistair Overeems återkomst och en massa annat kul. José Aldo vs. Frankie Edgar – Titelfight i fjädervikt Den här m...

Av TXS - 30 januari 2013 22:55


En legend tackar för sig Pride- och tillika UFC-legenden Quinton Jackson gjorde med största sannolikhet sin sista match i oktagonen i lördags. Troligen gjorde han också sitt sista framträdande i betydelsefulla MMA-sammanhang. Visst finns möjligh...

Av TXS - 25 januari 2013 20:37

Titelfight i flugvikt, ödesmatch i lätta tungvikten och tillspetsad lättviktsaction. Där har ni lördagens UFC on FOX: Johnson vs. Dodson. Kom ihåg att det här kan vara sista gången vi får se Quinton "Rampage" Jackson i relevanta MMA-sammanhang....

Av TXS - 21 januari 2013 02:31


Thiago Tavares vs. Khabib NurmagomedovDet ryska fenomenet Nurmagomedov stegade upp på invägningspodiet iklädd en anskrämlig pälsmössa samt en t-shirt som förkunnade att "if sambo was easy it would be called jiu jitsu". Kaxigt och härligt i största al...

Ovido - Quiz & Flashcards