UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av TXS - 11 juli 2009 21:38


Halleluja! Då var det snart dags. Att ha UFC 100 inom räckhåll är som att vänta på julafton, nyårsafton, midsommarafton och födelsedag samtidigt. Om inte bättre…Jag har bestämt mig för att strunta i alla förpliktelser och faktiskt kliva upp i natt. Inget slår att se galan live även om söndagens åtaganden blir lidande. Alternativet är ju att införskaffa galan på något (lagligt?) sätt och se den på söndagskvällen. Men UFC 100 inträffar bara en gång och jag tänker banne mig inte riskera att någon jycke avslöjar resultaten i förväg. Klockan ställs alltså på 03.45 Punkt slut.


Presskonferensen är över och invägningarna klara. Självklart fixade alla vikten. Allt annat hade varit stor skandal. Brock Lesnar var förstås presskonferensens pajas. Han verkar vara i någon slags elakartad trans och försökte fly när han väl hållit sitt obligatoriska tal. Magister White talade honom till rätta. Undrar vad han sa till Brock?


I övrigt var GSP presskonferensens bäst klädde fighter. Jag har för mig att Paolo Roberto vid något tillfälle sa att GSP är snygg. Jag kan hålla med om att han åtminstone är stilig. Dessutom är han ruskigt ödmjuk och en utmärkt ambassadör för sporten. Under invägningarna kan man framför allt observera att Frank Mir ser ut att vara i sitt livs form. Den lilla ölmageliknande saken som vi sett på honom tidigare är försvunnen. Det tror jag bådar gott för hans chanser att triumfera mot "Tjock-Brock".


Det är något väldigt speciellt med Frank Mir och hans sätt att analysera den förra matchen mot Brock Lesnar. UFC 100 Countdown lyckades verkligen fånga de avgörande ögonblicken i den fighten, och att höra båda två berätta sin version var fantastiskt. Jag älskar Mirs små tekniska analyser. Han förmedlade en känsla som gjorde att man nästan kunde förstå hur det skulle vara att själv kliva in i oktagonen. Påtagligt och underbart. Mer sånt! De ständigt återkommande pikarna mot Lesnars bristande mma-kunskaper var bara en bonus.


Låt oss hoppas på en oförglömlig jubileumsgala. UFC 100 är snart här och det lär bli en milstolpe oavsett hur det går. MMA är på väg att få riktigt fotfäste runt om i världen och det här är bara början. Jag är glad att ha fått uppleva sportens väg från obskyritet till genombrott. Jag är glad att få vara här just nu. En historisk natt är i antågande...

Av TXS - 11 juli 2009 00:05

Inte nu. Snälla GSP, säg att det inte är någon fara...!


Du behöver kanske använda armbågarna när luften gått ur Thiago Alves och han ligger på marken redo att möta sin skapare.


Ovido - Quiz & Flashcards