UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av TXS - 21 juni 2009 22:09


Jag finner inga ord...Om man fick svära i en blogg skulle jag säga: Fy faan vilken jävla fantastisk fight! Det här är MMA när det är som allra bäst. En osannolikt bra match som tog musten ur mig. Helt underbart! Om Chris Lytle eller någon annan vill veta hur man förtjänar "Fight of the Night" så är det bara att titta och lära av Diego Sanchez och Clay Guida. Om Kongo vs. Velasquez var bra så är Sanchez vs. Guida flera snäpp bättre. Jag törs till och med säga att det var en av de bästa matcherna de senaste året. Första ronden är bland det mest häpnadsväckande jag någonsin sett. Nu måste jag andas ut, ta några valium :) och se matchen igen. Jag återkommer naturligtvis med en mer klarsynt analys när pulsen gått ner under 180. Även en lättviktsranking kommer som utlovat. [Förlåt för svordomarna i början. Jag hade inget val.]


Just nu vill jag bara citera Diego Sanchez: "YES! YES! YES!"


Ovido - Quiz & Flashcards