UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av TXS - 16 januari 2011 08:35

  

UFC-föredettingen "The Dean of Mean" Keith Jardine har en ny match inplanerad. Den 4 mars möter Jardine en kille som heter Aaron Lofton i Maximum Fighting Championship. Vad som händer därefter vet ingen. Jardine själv är dock säker på vad han vill uppnå: 


"Mitt mål är att komma tillbaka till toppen i UFC. Just nu försöker jag samla på mig några segrar och komma tillbaka så fort jag kan. Jag gick från att fightas i UFCs huvudmatch inför 15.000 åskådare, till att gå en huvudmatch inför mindre än 100 människor. Men nu är jag på väg tillbaka. Jag ska ta mig till toppen, och det kommer att bli en fantastisk historia när det händer."


Jag kommer att följa Keith Jardine hur det än går. Troligen blir det ohyggligt tufft att ta sig tillbaka till UFC-toppen. Först och främst måste han vinna några matcher till, och sedan måste han få nytt förtroende av Dana White. Det blir en lång och besvärlig resa. Jag håller, som alltid, tummarna för Keith Jardine. 


Keith Jardines fem senaste matcher:


Vinst mot Francisco France på enhälligt beslut i Nemesis Fighting

Förlust mot Trevor Prangley på delat beslut i Shark Fights 13

Förlust mot Matt Hamill på majoritetsbeslut i TUF 11-finalen

Förlust mot Ryan Bader på K.O i UFC 110

Förlust mot Thiago Silva på K.O i UFC 102

Ovido - Quiz & Flashcards