UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av TXS - 1 januari 2011 00:15

  

Han är nybliven fjäderviktsmästare i UFC och han är en av Zuffas mest lysande stjärnor. Ändå har han inte visat upp sina kunskaper för UFC-publiken. Det ska bli oerhört intressant att se Jose Aldo kämpa i världens största MMA-organisation. 


Aldo har 18-1 i MMA-record och 8-0 i World Extreme Cagefighting. Dessutom har han självförtroende: 


"Jag gillar inte att stanna upp och jag är aldrig nöjd. Jag tänker alltid på framtiden. Jag vill fightas tre gånger under 2011 och behålla mitt fjäderviktsbälte, för att sedan gå upp till 155 lbs och kämpa för att bli lättviktsmästare under 2012."


Jag skulle personligen vilja se Jose Aldo i lättvikt. Han är teknisk, snabb som satan och allround. Viljan och förmågan att avsluta en match har han definitivt. Jag kan se honom utgöra ett allvarligt hot mot alla nuvarande lättviktare i UFC.


Drömmatchen i lättvikt vore förstås Aldo vs Penn. Nu är Baby Jay visserligen uppe i weltervikt och harvar, med framgång för närvarande, men han kommer ju aldrig att kunna ta titeln av GSP. Det kommer troligen inte ens att bli aktuellt, och vem vill för övrigt se GSP vs Penn 3? 


Nää, Penn vs Aldo i början av 2012. I lättvikt. Vad sägs om det?

Ovido - Quiz & Flashcards