UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 30 september 2010

Av TXS - 30 september 2010 22:02


Nate Diaz (13-5 MMA, 8-3 UFC) är en besynnerlig figur. Anklagelsen om att alla i UFC skulle använda steroider är allvarlig. Jag blir lite bekymrad när jag ser detta. Varför säger Diaz en sådan sak och finns det någon sanning i det? Dessutom är hela intervjun ganska bisarr. Mer krystad stämning har jag inte sett på länge. Och vad är det egentligen för fel på Nate Diaz? Har han fått ett slag för mycket i huvudet eller är det bara en dåsig kille som fått för lite sömn? Eller finns det måhända talsvårigheter med i bilden? Kontroversiell är han hur som helst. Vi minns alla den absurda händelsen efter matchen mellan Jake Shields och Dan Henderson i Strikeforce - Nashville, där Nate och Nick pucklade på Jason Miller. Storebror Nick har ju för övrigt haft en del möten med förbjudna växter...


Av TXS - 30 september 2010 14:22


Då var det torsdag igen och dags för ett alldeles färskt avsnitt av TUF 12. Serien ångar på och avsnitt tre innehöll precis så mycket träning och coachning som jag vill att det ska vara. Inget Paradise Hotel-nonsens här inte. TUF 12 levererar så här långt. 


Förutom slit och släp i gymmet fick GSPs team oväntat besök av ingen mindre än boxningslegenden "Iron" Mike Tyson. Kul att se, för Tyson har alltid varit en av mina favoriter och en inspirationskälla när jag var yngre. Dessutom blir jag glad när jag ser hur fräsch Tyson ändå ser ut. Jag minns när han deltog i Filip och Fredriks "High Chaparall". Då var det en fet och trött Tyson som kändes smått tragisk. Nu verkar han vara på benen igen. Roligt!


Dagens match var Michael Johnson mot britten Aaron Wilkinson. Det blev en ganska bra fight som svängde fram och tillbaka i två ronder. Johnson måste dock öva på att ligga i underläge på mattan, för han såg mest ut som en strandad val när han hamnade under Wilkinson. Annars var det hyfsat jämnt, men i den tredje och avgörande ronden exploderade Michael Johnson och kunde snabbt avsluta med en rear naked choke. Team GSP har tagit kommandot.  


   


Ovido - Quiz & Flashcards