UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 16 september 2010

Av TXS - 16 september 2010 22:33


Nu är dom alltså igång. Första avsnittet av The Ultimate Fighter 12 har gått av stapeln. Upplägget för i år är inte särskilt annorlunda från föregående år. GSP och Kos kommer att coacha ett gäng lättviktare och en vinnare som får ett UFC-kontrakt utses i slutet av säsongen. Dessutom möts GSP och Kos i UFC 124 för att göra upp om welterviktsbältet. Det lär som vanligt bli en härlig blandning av duktiga mma-utövare, färgstarka karaktärer och galenskap.


Första avsnittet handlade om att ta reda på vilka fighters som får flytta in i TUF-huset och påbörja resan mot ära och berömmelse. En massa eliminationsmatcher är alltid en trevlig början och man får ett litet hum om vilka som kan tänkas gå långt. Jag tycker att årets säsong känns lite spännande trots allt. Om jag fått välja hade det förmodligen inte blivit lättviktarnas säsong, men det var väl deras tur. GSP och Kos kommer förhoppningsvis att ha en lagom hätsk relation och jag hoppas alltid att fokus ska ligga på träning, kost och mental förberedelse. Tokigheter i TUF-huset i all ära, men vill jag se mänsklig dekadens kan jag alltid spana in kungarna av Tylösand i stället.

Ovido - Quiz & Flashcards