UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 21 september 2010

Av TXS - 21 september 2010 23:23

  

När jag hade skrivit alla predictions för UFC 119 kom jag på en sak. Det finns en kille som fightas på det preliminära kortet och som mitt hjärta klappar lite extra för. Det är såklart Matt "Meathead" Mitrione. Han deltog i The Ultimate Fighter 10 - Heavyweights och var något av en hackkyckling. Visst minns ni honom? Han anklagades väl också för att simulera en skada om jag minns rätt. Mitrione hade det jobbigt i TUF-huset helt enkelt. Det gick inget vidare för Meathead i dokusåpan och han åkte ut i kvartsfinalen mot James McSweeney. Jag hade inga höga tankar om den före detta NFL-spelaren på den tiden. 


Matt Mitrione fick trots allt en sista chans att visa upp sina MMA-kunskaper i TUF 10-finalen mot jättelike Marcus Jones. Det slutade med en knockoutseger för Meathead, mot alla odds. Därefter blev det riktig UFC-debut i UFC 113 mot ingen mindre än Kimbo Slice. Det var inget skönlir direkt, men Mitrione gav den Bahamas-Amerikanske streetfightern respass ur UFC. Slice vs. Mitrione var närmast en parodi på MMA, men med sjyssta bensparkar, vissa jiu-jitsu-kunskaper och bättre kondition visade Meathead att han vill vinna. Med ett leende. Matt Mitrione (2-0 MMA, 2-0 UFC)! 


Nu ska han möta Joey Beltran på lördag. Beltran (12-3 MMA, 2-0 UFC) spöade ju en totalt värdelös Rolles Gracie i UFC 109, men har verkligen inte imponerat i UFC. Jag vet inte hur Mitriones uppladdning sett ut, jag vet inte hur Mitriones MMA-kunskaper utvecklats och jag vet inte hur Mitrione ser på sin MMA-karriär. Däremot vet jag att jag håller båda tummarna för Kötthuvudet på lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards