UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av TXS - 29 oktober 2010 22:57

Bloody Elbow har satt ihop en MMA-ranking för lätt tungvikt. Rankingen är sammanställd från flera olika källor och normaliserad för att bli så rättvis som möjligt. En glädjande observation är att Alexander Gustafsson ligger på 22:a plats, och före namn som till exempel Chuck Liddell, Tito Ortiz och Stephan Bonnar. Den fullständiga listan samt hur den är konstruerad finns på Bloody Elbow.com. 

  

Av TXS - 29 oktober 2010 18:15

    




UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA lägger upp en gästbok. Gå gärna in och skriv några rader. Vem är du? Varför läser du min blogg? Hur hittade du hit? Vad tycker du om sidan? Ge gärna tips om hur sidan kan utvecklas. Vad skulle du vilja läsa mer om? Skriv vad du vill! Gästboken är öppen och finns längst ner i högerspalten!

Av TXS - 29 oktober 2010 17:45

  

Vi har hört det förut från Randy Couture. Han ska sluta med MMA och satsa på annat. Ändå har gubben alltid kommit tillbaka och presterat bättre än man vågat hoppas. Randy har haft en otrolig karriär och är en given medlem i UFC:s Hall of Fame. "The Natural" har hoppat fram och tillbaka mellan tungvikt och lätt tungvikt, och tagit hem bältet i båda divisionerna. Han har i dagsläget tre raka segrar i UFC; mot Brandon Vera, Marc Coleman och James Toney. Jag skulle personligen vilja se att Randy gör ett sista försök att vinna bältet i lätt tungvikt, även om det kommer att bli svårt. Dock inte omöjligt. Så här säger legenden själv om läget och framtiden. 


"Jag är tävlingsinriktad och tränar och jag känner mig i bättre fysisk form än någonsin, men om jag ska vara ärlig så har jag svårt att se mig själv försöka nå en titel igen, varken i tungvikt eller i lätt tungvikt". "Jag skulle fortfarande kunna gå matcher men det känns som att en satsning mot en titelfight är långt borta"

Av TXS - 29 oktober 2010 14:41

  

Ikväll blir det svensk MMA-gala på Hovet i Stockholm med internationella vibbar. Vad sägs om fighters som Joachim Hansen och Thales Leites. Den svenska MMA-eliten finns naturligtvis på plats. Låt oss hoppas på blågula framgångar. Jag ska hålla tummarna lite extra för Umeås Tor Troeng. Den som inte har möjlighet att se galan live kan alltid slå på TV4 Sport ikväll kl. 22:45. Så här ser matchkortet ut. 


Joachim Hansen [65,9 kg] vs Sami Aziz [65,8 kg]

Thales Leites [84 kg] vs Tor Troeng [83,7 kg]

David Bielkheden [77 kg] vs Daniel Acacio [?]

Carlo Prater [69,8 kg] vs Reza Madadi [70 kg]

Alan Love [84,8 kg] vs Magnus Cedenblad [84,9 kg]

Nathan Schouteren [82,8 kg] vs Papy Abedi [84 kg]
Assan Njie [84 kg] vs Sean Salmon [?]
Graham Turner [68 kg] vs Hamid Corassani [68 kg]
Linton Vassell [92,9 kg] vs Matti Mäkelä [93 kg]
Maiju Kujala [60 kg] vs Hanna Sillén [56,5 kg]
David Aranda [62.7 kg] vs Navid Yousefi [66,3 kg]
Andreas Ståhl [76,9 kg] vs Niclas Danielsson [76,9 kg]
Danny Mitchell [77 kg] vs Nicholas Musoke [77 kg]
Simon Sköld [69,8 kg] vs Nicklas Bäckström [70 kg]

Ovido - Quiz & Flashcards