UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av TXS - 13 oktober 2010 18:02

   

Vill du deltaga i The Ultimate Fighter 13? Är du welterviktare eller mellanviktare? Då ska du bege dig till Las Vegas den 4:e november. Klockan 10 på förmiddagen, lokal tid, startar uttagningarna till vårens Ultimate Fighter - säsong 13. Du måste dock vara minst 21 år gammal och ha gått minst tre professionella MMA-matcher. Ta med träningskläder och eventuella skydd. Lycka till. 

Av TXS - 13 oktober 2010 15:51


Jag har redan avgett mina tips inför matchen mellan Bisping och Akiyama på lördag. Mina farhågor är att det blir en ganska avvaktande fight där Akiyama, tack vare några lyckade nedtagningar, vinner på beslut. Därmed förpassas Bisping till mindre trevliga regioner på rankingen. Det ska däremot bli intressant att se hur Bisping lägger upp sin gameplan, nu när han fightas på hemmaplan. Törs han ösa på för fullt med risk att själv bli knockad? Jag vill också se hur hans fotarbete har utvecklats. Ibland har han en tendens att bli för stressig på fötterna, vilket resulterar i alldeles för klen och odistinkt boxning. Sist men inte minst; hur ser han ut i kroppen och hur klarar han viktnedgången? När han gick från lätt tungvikt till mellanvikt tyckte jag att såg riktigt tunn ut. Nu kanske kroppen har börjat acklimatisera sig vid mellanviktstillvaron?

Av TXS - 13 oktober 2010 13:22


Michael Bisping mot Yoshihiro Akiyama är huvudattraktion i helgens UFC 120. Kanske inte det mest upphetsande main event jag skådat, men galan innehåller flera andra rafflande fighter. Läs mina förutsägelser om UFC 120. Sedan ska vi för allt i världen inte glömma att vi har en svensk fighter på underkortet. Alexander Gustafsson går upp i oktagonen mot Cyrille Diabaté...

Ovido - Quiz & Flashcards