UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av TXS - 9 oktober 2010 21:10

  


Roy "Big Country" Nelson (15-5 MMA, 2-1 UFC) vann tungviktssäsongen av The Ultimate Fighter 10. I och med detta slungade han sig själv rakt in i den tyngsta divisionens hetluft. Han var i och för sig ingen gröngöling innan han gav sig in i dokusåpans värld. Nelson var nedlagda IFL:s första och enda tungviktsmästare. Nu, i sin fjärde UFC-fight, står Shane Carwin på menyn. "Big Country" har egentligen alla ingredienser för att lyckas; kvalificerad brottning, anständig jiu-jitsu och omedgörlig överhandshöger. Konditionen verkar inte heller vara något större problemområde, med tanke på att han gick tre tuffa ronder mot Junior dos Santos i UFC 117. Jag tror att många underskattar Nelson på grund av hans extraordinära kroppshydda. På nyårsdagen får vi se hur han klarar sig mot en av UFC:s mest obarmhärtiga strikers. 


Så här säger han om fighten mot Shane Carwin: 


"Om man kan ta sig förbi Carwin så är det definitivt en stor seger". "Jag är glad över den här fighten. Om du möter Nogueira får du alltid en titelfight. Om Brock hypotetisk skulle förlora mot Velasquez skulle jag inte ha något emot att möta Brock. Få se, vilka andra har vi? Cain, jag skulle inte ha något emot att möta dos Santos igen. Jag tror att ni fortfarande har Frank Mir högt rankad". 

Av TXS - 9 oktober 2010 01:03

  



I’m working on the intricacies of details of maneuvers that he still doesn’t know the names of. 
He’s a good technical pretty boy. 

Nattens fråga är eventuellt lite knepig. Min fråga är: vilka två UFC-kämpar har uttryckt följande två meningar. 


Fighter 1: I’m working on the intricacies of details of maneuvers that he still doesn’t know the names of


Fighter 2: He’s a good technical pretty boy


Vilka två har uttalat dessa bevingade ord? Det är inte tillåtet att fuska, dvs. kopiera och klistra in på Google. 


Ovido - Quiz & Flashcards