UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av TXS - 23 oktober 2010 23:37

     


De preliminära fighterna är väl redan igång gissar jag. Låt oss ändå ta en snabbtitt på godbitarna där. Tungvikt är alltid tungvikt och obesegrade Jon Madsen från TUF 10 har en jättechans att spöa extremtatuerade veteranen Gilbert Yvel. Yvel har varit långt ifrån sitt forna jag i UFC, och gör garanterat sin sista fight i oktagonen om han inte vinner.


Sam Stout och Paul Taylor kan komma att bjuda på en riktigt sevärd fight. Det finns många kandidater till Fight of the Night-bonusen och denna lättviktsmatch ligger bra till. Lagom tekniskt, fasligt intensivt och mycket stake.


Svårbedömde Patrick Cote mot skojfriske Tom Lawlor är en ödesmatch. Både Cote och Lawlor har två raka förluster bakom sig. En förlust är oftast ingen förlust i UFC. Två raka förluster i UFC och man ligger risigt till. Tre raka förluster i UFC överlever nästan ingen, om man inte är en legend, och det är varken Cote eller Lawlor. Att segra blir exceptionellt angeläget för båda.  


TUF 11-segraren Court McGee går sin första riktiga UFC-match efter dokusåpan och möter Ryan Jensen. Det är alltid småkul att följa TUF-deltagarnas resa mot stjärnorna, även om de flesta aldrig når fram.   

Av TXS - 23 oktober 2010 14:23

  

Nu är det bara att vänta. Det ska bli otroligt spännande med UFC 121. Jag har lite svårt att uttrycka mig i stunder som dessa. Nervositet och förväntan blandas till en härlig soppa och man är tacksam över att få vara med. Fler osammanhängande tankar kommer under kvällens lopp...


Jag känner mig bekväm med mina förutsägelser om nattens gala. Om Cain Velasquez kan rida ut den första stormen och undvika att bli fastklämd under Lesnars muskelmassa, då kan det gå vägen för det latinamerikanska hoppet. Men jag börjar vackla och är långt ifrån säker på min sak. Båda två har sett lugna och samlade ut inför titelfighten. Frågan är om det blir en vild anstormning från någons sida eller om vi får se ett taktiskt rävspel? Snart får vi alla svar vi behöver. 


Jag har inte möjlighet att se galan live. Ledsamt men sant. Därför ska jag nu hålla mig långt borta från alla MMA-sidor på nätet, förutom min egen förstås. Efter förra galan, UFC 120, blev jag tidigt spoilad på matchen mellan Dan Hardy och Carlos Condit. Det ska inte få hända igen! Nu önskar jag alla en mycket trevlig natt och, om ni ska se galan i morgon, en trevlig morgondag. Vi ses då. Nu njuter vi av att vara MMA- och UFC-fans! 



Av TXS - 23 oktober 2010 08:33

Av TXS - 23 oktober 2010 00:17


Alla klarade vikten. Brock Lesnar såg vältrimmad och nästan slank ut när han vägde in på 264 pounds eller 120 kilo. Så slank som ett massivt ödeläggelse-lokomotiv nu kan se ut. Cain Velasquez nådde 244 pounds eller 111 kilo. Vi får alltså en officiell viktskillnad på nio kilo mellan grabbarna som ska slåss om tungviktsbältet. Det rapporteras att Lesnar inte bantat i någon större utsträckning inför fighten mot Velasquez, utan hållit en jämn vikt på runt 120 kilo. Allt för att inte förlora kraft och uthållighet, som kan påverkas vid en hastig viktminskning. Ett klokt val kan det visa sig, för han lär behöva all energi som går att uppbåda när han tar sig an intensive utmanaren Cain Velasquez.


Förresten; gå gärna in och rösta på den du tror vinner fighten. Omröstningen är öppen till och med söndag 03.00

Ovido - Quiz & Flashcards