UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av TXS - 3 oktober 2010 22:52

  

Om 20 dagar är det dags för en av årets höjdpunkter. Mästaren Brock Lesnar möter utmanaren Cain Velasquez om tungviktstiteln. Vem tror Du vinner? Gör ditt val i omröstningen till höger.

Av TXS - 3 oktober 2010 19:09

  

Matt Mitrione har tre segrar på tre matcher i UFC. Vad händer härnäst för Meathead och hur ser han själv på sin situation? MMA Weekly Radio har intervjuat den före detta TUF-deltagaren och numera tungviktsjokern. 


"Jag tror att jag är en ganska bra fighter stående. När det kommer till brottning och jiu jitsu är jag i botten av tungviktsdivisionen. Det är en massa saker jag måste utveckla innan jag ens tänker tanken på annat, jag har en chans att träffa vem som helst med ett slag, men om jag skulle gå en match mot Frank Mir och han tog ner mig, då skulle jag bli överkörd". 


"Jag skulle älska utmaningen, jag skulle älska att se hur bra jag skulle prestera mot Cheick Kongo, eller Frank Mir eller vem som helst, men samtidigt måste jag komma ihåg att jag just gick min tredje proffsmatch". "Om UFC ringde och sa 'hej vi vill att du ska möta en topp-tio-kille eller en topp-tolv-kille', så skulle det bli väldigt väldigt svårt för mig att tacka nej". 

Av TXS - 3 oktober 2010 18:57

   

En av killarna är dansbandskonung. En är MMA-promotor och en var sångare i Vikingarna. Vem är vem? 

Ovido - Quiz & Flashcards