UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

UFC 146 i backspegeln

Av TXS - 30 maj 2012 01:04


Kvällens piloerektion
När Cain Velasquez fightas får jag gåshud. Den snubben är så kolossalt brutal. Och teknisk. Och uthållig. Och konstant aggressiv. Jag älskar Cain Velasquez. Jag älskar hans blick. Kolla hur han beter sig efter matchen.


Kvällens comeback
En av mina absoluta favoriter, Dan Hardy, hade fyra raka förluster innan matchen mot Duane Ludwig. Nu fick Hardy en perfekt motståndare som garanterat skulle stå och svinga läder. Dan Hardy har avancerad boxning, bra fotarbete och en vänsterkrok som är utomordentlig. Just den vänsterkroken sänkte Ludwig i första ronden och jag jublade. Högt. "The Outlaw" är kanske inte tillbaka på riktigt, men han kan åtminstone andas ut för tillfället. Jag älskar hans frisyr, hans entréer och hans entusiasm. Jag tror emellertid inte att vi fick se hans arenaentré den här gången? Eller har jag missat något?


Kvällens pensionär
Jason Miller såg inte bra ut mot C.B Dollaway på UFC 146. "Mayhem" såg inte bra ut mot Michael Bisping heller. Millers andra UFC-sejour blev helt enkelt ett stort fiasko. Att han nu drar sig tillbaka känns...egentligen ingenting. Jag har visserligen alltid gillat Miller för hans attityd och komiska ådra, men nu får han softa i gungstolen. Och kanske spela in fler avsnitt av Bully Beatdown. 


Kvällens överraskning
Jamie Varner, som tidigare varit lättviktsmästare i WEC, gick in och totalglänste mot det stora löftet och den obesegrade Edson Barboza. Jag var inte helt förberedd på denna överraskande prestation av Varner. Lättvikten i UFC är oförutsägbar och tät. Och givetvis jätterolig.


Kvällens UFC-debutant
Det har snackats länge om Glover Teixeira i Internetvärlden. Med 17-2 i bagaget stegade han in i oktagonen och manglade sönder Kyle Kingsbury. Nu vill jag ser mer av Teixeira. Mycket mer.


Kvällens långa ben
Britten Paul Sass fortsätter att submitta framgångsrika lättvikare. Nu fick Jacob Volkmann smaka på lite elak armbar/triangel. Sass har nu 13-0 totalt och 3-0 i UFC. Intressant är bara förnamnet.


Kvällens besvikelse 
Detta icke prestigefyllda pris går till min stora favorit Frank Mir. Vi visste alla att Mir skulle få det oändligt tufft mot Junior Dos Santos. Men Mir är en smart kille som har varit med länge. Frank Mir kändes tyvärr varken motiverad eller särskilt variationsrik i lördags. Alla visste att han skulle få stryk i en stående uppgörelse. Jag hade hoppats att Mir dolde några ess i skjortärmen. Det gjorde han inte och jag är en ledsen, föga förvånad men ändå en besviken MMA-skribent.


Kvällens skratt 
Frank Mir var skakad efter första ronden mot Junior Dos Santos. Då fick han frågan: "Do you know where you are?". Mir svarade självsäkert: "Mandalay Bay, Vegas May 26". Hahaha. Jag antar att alla lyxhotell i Las Vegas ser likadana ut...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TXS - 4 mars 2013 19:39


"The Axe Murderer" Wanderlei Silva. En av årets bästa matcher. Och kanske tidernas hårdaste MMA-snubbe. Kungen lever!  ...

Av TXS - 1 februari 2013 20:23


  Lördagen den 2:a februari är det dags för stor UFC-gala i Las Vegas. En titelfight i fjädervikt kombineras med Alistair Overeems återkomst och en massa annat kul. José Aldo vs. Frankie Edgar – Titelfight i fjädervikt Den här m...

Av TXS - 30 januari 2013 22:55


En legend tackar för sig Pride- och tillika UFC-legenden Quinton Jackson gjorde med största sannolikhet sin sista match i oktagonen i lördags. Troligen gjorde han också sitt sista framträdande i betydelsefulla MMA-sammanhang. Visst finns möjligh...

Av TXS - 25 januari 2013 20:37

Titelfight i flugvikt, ödesmatch i lätta tungvikten och tillspetsad lättviktsaction. Där har ni lördagens UFC on FOX: Johnson vs. Dodson. Kom ihåg att det här kan vara sista gången vi får se Quinton "Rampage" Jackson i relevanta MMA-sammanhang....

Av TXS - 21 januari 2013 02:31


Thiago Tavares vs. Khabib NurmagomedovDet ryska fenomenet Nurmagomedov stegade upp på invägningspodiet iklädd en anskrämlig pälsmössa samt en t-shirt som förkunnade att "if sambo was easy it would be called jiu jitsu". Kaxigt och härligt i största al...

Ovido - Quiz & Flashcards