UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Junior dos Santos är förbannad och vill fightas

Av TXS - 31 december 2010 09:31

  

Regerande tungviktsmästaren Cain Velasquez har som bekant skadat axeln och blir borta någonstans mellan sex till åtta månader som det ser ut. I praktiken innebär detta att matchen Velasquez vs dos Santos kan bli av först till sommaren. 


Junior är inte glad över denna oväntade händelseutveckling, och man förstår nästan hans frustration. Tanken var ursprungligen att "Cigano" skulle möta "Brown Pride" Velasquez någon gång under våren. Nu vet ingen vad som händer. UFCs tungvikts-division behöver sannerligen action. Så enkelt är det. dos Santos vill nu få möjlighet att slåss om ett tillfälligt tungviktsbälte.  


"Jag är verkligen upprörd. Hur kan en person gå ifrån en match mot Brock Lesnar i perfekt fysisk kondition och sedan bli skadad utan att ha börjat träna? De senaste nyheterna jag hörde om Velasquez var att han ridit i Mexico. Hur blev han skadad? Jag är i den bästa fasen i min karriär, jag tränar hårt och jobbar intensivt för att göra mitt livs bästa match, och sedan blir matchen plötsligt uppskjuten i åtta månader. Det är orättvist."


"Jag har inte gått en match på fem månader, och att fightas är mitt liv, inte bara för att jag älskar det, men också för att jag behöver tjäna pengar. Jag tjänar inte lika mycket pengar som de främsta, så jag behöver verkligen gå matcher. Självklart vore det fantastiskt att möta Velasquez i UFC: Rio i augusti, men jag kan inte hålla mig borta från oktagonen i ett år bara för att vänta på att han ska återhämta sig... så jag tycker att det mest rättvisa vore att Dana ger mig möjligheten att fightas om interimbältet."


Vem skulle Junior dos Santos i så fall möta i en eventuell match om det tillfälliga tungviktsbältet?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TXS - 4 mars 2013 19:39


"The Axe Murderer" Wanderlei Silva. En av årets bästa matcher. Och kanske tidernas hårdaste MMA-snubbe. Kungen lever!  ...

Av TXS - 1 februari 2013 20:23


  Lördagen den 2:a februari är det dags för stor UFC-gala i Las Vegas. En titelfight i fjädervikt kombineras med Alistair Overeems återkomst och en massa annat kul. José Aldo vs. Frankie Edgar – Titelfight i fjädervikt Den här m...

Av TXS - 30 januari 2013 22:55


En legend tackar för sig Pride- och tillika UFC-legenden Quinton Jackson gjorde med största sannolikhet sin sista match i oktagonen i lördags. Troligen gjorde han också sitt sista framträdande i betydelsefulla MMA-sammanhang. Visst finns möjligh...

Av TXS - 25 januari 2013 20:37

Titelfight i flugvikt, ödesmatch i lätta tungvikten och tillspetsad lättviktsaction. Där har ni lördagens UFC on FOX: Johnson vs. Dodson. Kom ihåg att det här kan vara sista gången vi får se Quinton "Rampage" Jackson i relevanta MMA-sammanhang....

Av TXS - 21 januari 2013 02:31


Thiago Tavares vs. Khabib NurmagomedovDet ryska fenomenet Nurmagomedov stegade upp på invägningspodiet iklädd en anskrämlig pälsmössa samt en t-shirt som förkunnade att "if sambo was easy it would be called jiu jitsu". Kaxigt och härligt i största al...

Ovido - Quiz & Flashcards