UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 22 december 2010

Av TXS - 22 december 2010 20:00

  

Pfffuh. Det verkar, efter mycket om och men, bli Alistair Overeem mot Todd Duffee på nyårsgalan Dynamite!! 2010 som anordnas av Dream/K-1. Det ska, enligt uppgift, bli en uppgörelse mellan tungviktsmästaren i Strikeforce och, det från UFC sparkade prospektet, Todd Duffee. Det borde bli officiellt när som helst, med tanke på att galan går om en vecka. 

Av TXS - 22 december 2010 19:35

  

"Hej, jag heter Alistair och är 12 år. Jag kommer från Holland och är bra på det mesta. Jag har en match i någon kampsport om nio dagar och jag vet inte vem jag ska möta? Jag hoppas att det blir någon som jag kan slå. Vissa säger att det kanske blir den där konstiga killen från UFC - Todd eller nåt? Andra säger den där långa kickboxaren från samma land som jag. Det vore kul att veta vem det blir. Vem tror ni att det blir? Hälsningar Demolition Man. =)

Av TXS - 22 december 2010 19:13

  

Den en gång i tiden så lovande BJJ-artisten Dustin Hazelett får inte längre vara med och fightas i UFC. Efter tre raka förluster mot Paul Daley, Rick Story och Mark Bocek är UFC-sagan slut för denna gången. Hazelett hann totalt skrapa ihop fem vinster och fem förluster under sin oktagonkarriär. Jag vet flera submission-diggare som tycker att detta besked är tråkigt. Jag är inte en av dem. 

Av TXS - 22 december 2010 14:46

  

Det har gått många rykten om Nick Diaz nästa match. Framförallt har en viss Jason "Mayhem" Miller varit på tapeten, men den uppgörelsen får vänta. Nu verkar det som att spekulationerna äntligen är över. Kontroversielle bråkstaken Diaz kommer att försvara sitt welterviktsbälte mot Evangelista "Cyborg" Santos i Strikeforce 30 den 29 januari. Matchen väntas få main event-status på januarigalan. 


Evangelista "Cyborg" Santos är gift med Christiane "Cyborg" Santos och har 1-1 i Strikeforce och 18-13 totalt. 


Resterande matcher på kortet är i dagsläget titelmatchen i mellanvikt där Ronaldo "Jacare" Souza möter Robbie Lawler, Herschel Walker vs Scott Carson och Roger Gracie vs Trevor Prangley. 

Av TXS - 22 december 2010 08:30

    Photo: MMAWeekly

Av TXS - 22 december 2010 08:00

  

Har ni undrat vart Antonio Rodrigo Nogueira tagit vägen? Pridelegenden har dragits med skador som orsakats av många och långa matcher i ringar och burar. Tidigare under hösten har han fixat till ett dåligt knä och nyligen klev han in i operationssalen igen och åtgärdade sin skadade höft.


Big Nog förväntas kunna börja träna om ca. tre månader och kan vara tillbaka i oktagonen till sommaren. Det går en UFC-gala i Rio den 27 augusti och det skulle kunna vara ett perfekt tillfälle för en comeback. 


Nogueira har inte tävlat sedan i februari då han förlorade mot Cain Velasquez. Dessförinnan besegrade han Randy Couture i en av 2009 års bästa fighter. Tanken var att Nogueira skulle möta Frank Mir i UFC 119, men han tvingades lämna återbud på grund av ovan nämnda knäskada. Mir vann ju deras första möte i UFC 92 och det är inte omöjligt att vi får se returmatchen förr eller senare. 

Ovido - Quiz & Flashcards