UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 21 november 2010

Av TXS - 21 november 2010 22:32


Jag är av förståeliga skäl en aning frusen... Men tanken på UFC 123 gör att jag snabbt blir varm i kroppen igen. Det var en gala som levererade. Flera snygga avslut, dramatik på hög nivå och jag är mer än nöjd. Det känns så skönt att UFC är sig likt igen och det här var den bästa galan på ett bra tag. Jag njöt i tv-soffan, men när publiken buar så fort en match står lite stilla blir jag irriterad. Det är tyvärr en trend som verkar hålla i sig.


Underkortet innehöll flera explosiva matcher. Karo Parisyan har gjort sitt i UFC. Igen. Domaren bröt kanske lite tidigt, men sånt är livet och det såg inte vidare stabilt ut för "The Heat". Edson Barboza blir onekligen en lättviktare att föjla med stort intresse framöver. Vilket löfte och vilka bensparkar. Paul Kelly visade återigen att han är en äkta engelsk huligan. Det är varken stilfullt eller särskilt talangfullt, men han kan både ge och ta stryk. Matt Brown har nu tre raka förluster i UFC och bör väl inte få fortsätta? För ganska precis ett år sedan hade han tre raka vinster i oktagonen och såg lovande ut.


När det gäller huvudkortet finns egentligen hur mycket som helst att sätta tänderna i. Frågan är var man ska börja? Jag får tråkigt nog inse att jag tippat helt åt skogen. Det som såg ut att vara ett enkelt main card att förutse, gick självfallet inte som jag trodde. Samtliga fem matcher var sensationella på ett eller annat sätt. B.J Penn är förmodligen en av de gladaste killarna i MMA-världen just nu och han tog förstås priset. Det går inte att förneka hans bravad. "The Prodigy" är en trollkarl som inte alltid lyckas med sina trick. I UFC 123 trollade han dock bort allt och alla och man kan bara buga och bocka.


I morgon kommer mer utförliga studier av huvudkortet.


 

Av TXS - 21 november 2010 21:58


B.J Penn hann knappt knocka Matt Hughes förrän han fick veta att nästa match i weltervikt blir mot Jon Fitch. Uppgörelsen är tänkt att äga rum i Sydney och UFC 127. Helt plötsligt hårdnar det i toppen av welterviktsdivisionen. Vi har GSP mot Josh Koscheck i UFC 124. Därefter väntar Jake Shields på sin titelchans. Och nu vet vi att Penn och Fitch ska göra upp. Där bakom lurar också Carlos Condit och Nate Diaz. Jake Ellenberger, som ursprungligen skulle möta Fitch i UFC 126, står därmed utan motståndare för tillfället. Det är bara att konstatera att B.J Penn rör om i grytan och blåser lite liv i GSP-divisionen. Frågan är vad som nu händer med Matt Hughes?


En annan match som annonserats efter UFC 123 är George Sotiropoulos mot Dennis Siver. Det handlar såklart om att positionera sig i den absoluta toppen av lättviktsdivisionen. Även lättvikt ser ut att bli en mycket intrikat division med tanke på att vi under 2011 kommer att få besök av WEC-killarna med Ben Henderson i spetsen. Nu händer det grejer i UFC, och det är bara att tacka och ta emot.

Av TXS - 21 november 2010 18:00

  

Det börjar bli mörkt ute. Då passar det bra att ta en joggingtur, framförallt med tanke på att jag måste springa naken. Sedan ska jag skämmas lite och slutligen försöka samla mig. Jag har ännu inte sett matchen mellan Machida och Rampage.

Ovido - Quiz & Flashcards