UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av TXS - 24 augusti 2010 20:25

   


Frankie Edgar mot B.J Penn är inte den mest spännande matchen på UFC 118. Jag känner ingen jätteentusiasm om jag ska vara ärlig. Mina farhågor är att mästaren Edgar kommer att dansa runt med extremt god kondition och att matchbilden kommer att bli ungefär densamma som i förra mötet. Jag känner inte heller någon direkt hunger från Underbarnets sida. Det säger sig självt att Penn måste gå på avslut. Edgar kommer tyvärr troligen att fightas taktiskt och kontra med god precision. Jag förutspår en seger för Frank Edgar på enhälligt beslut. 


Randy Couture mot James Toney är så mycket "MMA mot boxning" som det kan bli. Jag ser fram emot denna exceptionellt hypade fight. Mitt tidigare inlägg var givetvis på skoj. Till viss del i alla fall. James Toney har snackat mycket skit inför matchen och jag undrar verkligen hur han ska kunna värja sig mot Randys nedtagningar? Jag står alltså fast vid att Randy vinner på TKO eller submission i första ronden. För inte kan väl James Toney gå och knocka en av de mest rutinerade MMA-fighters som finns? Det vore helt sensationellt! Frågan är vad som händer med Randy härnäst om han vinner? Matchen går ju i tungvikt och Randy satsar numera i lätt tungvikt. Är det snart dags för titelfight? Förmodligen måste han gå minst en match till mot högt rankat motstånd för att nå dit. Jag skulle vilja se Randy mot vinnaren i matchen mellan Rampage och Machida. Sedan ska vi inte glömma bort Lillnoggen/Ryan Bader och Jon "Bones" Jones...


Demian Maia mot Mario Miranda är en helt öppen match. Jag har svårt att bedöma Miranda, men 12-1 är ett intressant record. Han ser hyfsad ut stående och har sina bästa egenskaper på marken. Jag tror på en liten skräll i denna match. Miranda vinner på TKO i andra ronden, och Maia måste ta en funderare på hur han ska nå toppen av mellanviktsdivisionen igen. 


Kenny Florian mot Gray Maynard handlar sannolikt om vem som ska stå först i kön när det gäller titelfight i lättvikt. Kenny är en smart fighter och kommer sällan oförberedd till en match. Det känns ändå som att Florian saknar det där lilla extra som kan göra honom till mästare. Maynard är inte någon underhållande kämpe heller. God kondition och solida MMA-kunskaper har Maynard, men jag är rädd att detta blir en strategisk fight där Florian slutligen vinner på enhälligt beslut. 


Nate Diaz mot Marcus Davis är en welterviktsmatch som inte berör toppen av divisionen. Ingen av dessa herrar kommer någonsin att sätta mästarbältet runt midjan. Diaz gillar att se tuff ut när han boxas och har goda markkunskaper, framförallt i jiu-jitsu. Davis boxas hyfsat med mycket vilja och hjärta. En match på mellannivå som kan sluta hur som helst. Utfyllnadsmatch i en annars ganska fin gala. 



Ovido - Quiz & Flashcards